Administrera Oebas
Administration utförs genom inloggning på web med olika behörigheter. För mer information om roller och behörigheter se här.
Efter inloggning finns en menyrad överst i webläsaren och en navigationsmeny längst till höger. Här nås alla de sidor som verktyget består av.
![]() |
Översikt
I vyn Översikt finns en bild på händelser under dagen och ett flöde med händelser.
![]() |
Struktur
I vyn Struktur finns olika grunddata som används av verktyget. Administratörer kan arbeta med grunddata men användare kan enbart hantera sitt eget konto.
![]() |
Mer info om Struktur finns här.
Listor & Punkter
I cyn Listor & Punkter skapas både listor och punkter samt punkter kopplas till listor. Endast administratörer har tillgång till denna vy,
![]() |
Kalender
I vyn Kalender ses utförda listor för analys och framtida utföranden kan schemaläggas. Administratörer kan förändra och övriga kan följa omfattningen av vad som har gjorts och skall utföras.
![]() |
Utföra listor
I vyn Utföra kan planerade listor utföras och nya Startas Upp. Samma vy för alla kategorier av användare.
![]() |
Ärende
I vyn Ärende kan alla arbeta med de ärenden som de via listor har rättighet att se, kommentara, ändra status mm.
![35-Ticket.png](../image/1657ff95280f32.png)